سبک زندگی سالم

ساخت وبلاگ

امروزه یکی از بیماری های شایع در افراد کبد چرب می باشد که اگر درمان نشود میتواند بسیار خطرناک و حتی کشنده نیز باشد. بیماری کبد چرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است؛ به همین دلیل پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت‌ها قرار می‌گیرد، زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می‌کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول‌های کبد را با خود درگیر کرده‌اند. در ادامه مطلب با درمان کبد با شناخت مزاج و استفاده از بهترین دارو ها و عرقیات گیاهی آشنا خواهید شد. در ضمن لازم به ذکر است هیچ گاه در مصرف داروهای گیاهی زیاده روی نکنید، زیرا نه تنها باعث بهبود بیماری شما نمیشود بلکه ممکن است اثرات و عوارض جبران ناپذبری برای بدن ایجاد نماید.

چه افرادی دچار کبد چرب میشوند؟

  • افرادی که در وعده های غذایی خود از  تخم مرغ بیش از اندازه استفاده میکنند.
  • اگر وزن به صورت غیر اصولی افزایش یابد میتواند باعث  تجمع چربی تری گلیسیرید شود و در نتیجه کبد چرب گردد.
  • افرادی که زیاد از غذاهای سرخ کردنی با روغن زیاد استفاده میکند مستعد بیماری کبد چرب هستند.
  • استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک میتواند بیماری کبد چرب را افزایش دهد.

 

درمان کبد با بهترین دارو های گیاهی

درمان کبد چرب

خرید عرق زنجبیل

با استفاده از دمنوش و یا عرق زنجبیل از بیماری کبد چرب در امانید.به دلیل خاصیت چربی سوزی و کاهش وزن میتواند چربی های مضر در کبد را نیز از بین ببرد.

خرید عرق شاتره 

این عرق همچنین  میتواند برای درمان این بیماری موثر باشد.البته عرق شاتره باید با داروهای گیاهی دیگری ترکیب شوند تا اثر بخشی آن بیشتر باشد.در رابطه با استفاده این عرق حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

خرید عرق خار مریم

به خاطر فلاونوئیدی به نام سیلی مارین خار مریم مشهور به اثرات سم زدایی درکبد شناخته می شودبرای درمان و یا پیشگیری از بیماری کبد چرب توصیه میشود با مشورت پزشک از عرق خارمریم استفاده گردد.

زعفران

استفاده از زعفران هم میتواند در درمان کبد چرب موثر باشد و هم میتواند در پیشگیری آن نقش بسیار مهمی ایفا کند.

گیاه قاصدک

این گیاه نیز میتواند به شما در درمان کبد چرب کمک کند.گیاه قاصدک از جمله گیاهانی است که میتواند چربی های تجمع یافته در کبد را  پاکسازی کند.از این رو استفاده از عصاره برگ قاصدک به مشورت پزشک توصیه میگردد.

روغن زیتون

روغن زیتون از تجمع چربی تری گلیسیرید در کبد جلوگیری میکند. به دلیل اینکه روغن زیتون دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و توانایی تنظیم کار سلول کبد برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن را دارد. از این رو بیشنر پزشکان استفاده از روغن زیتون را سبد غذای خود به جای روغن های موجود در بازار را توصیه میکنند.

چای سبز

چای سبز با داشتن مقدار زیادی  کاتچین به بهبود عملکرد کبد کمک می‌ کند و کبد را از شر چربی های مضر رها کند.

زرد چوبه

استفاده از زردچوبه در غذاها به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان بسیار مطلوب میتواند در درمان و یا جلوگیری از بیماری کبد چرب سود بخش باشد.زرد چوبه قدرت بدن در هضم چربی را افزایش داده، بنابراین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌ نماید.

 

برای خرید گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه های گیاهان دارویی سراسر کشور مراجعه یا از عطاری آنلاین خرید کنید.

 

 

 

 

 

 

 

سبک زندگی سالم...
ما را در سایت سبک زندگی سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر darmanezendegi بازدید : 262 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 13:35